W ramach stałej umowy serwisowej, obsługę informatyczną proponuję Państwu w dwóch wariantach współpracy.
W ramach usługi klient otrzymuje:
- Dyspozycyjność w wybranym przedziale godzin i dni
- Zapewnienie Interwencji na Awarię w wybranym Czasie Reakcji
- Preferencyjne stawki za roboczogodzinę dostępne w pakietach i naliczanie 30 minutowe
- Możliwość ustalenia harmonogramu wykonywania dowolnych prac, rozliczanych w ramach pakietu godzin
Przed rozpoczęciem współpracy nie wymagamy:
- Audytu technicznego Zasobów
- Rozpisania ról i pełnionych funkcji Zasobów (dotyczy to głównie serwerów)
- Konsultacji i doradztwa (w oparciu o wykonane audyty i przeglądy)
- Wstępnego przygotowywania Zasobów ani też ich modernizacji czy innych inwestycji
- Umowy na okres dłuższy niż miesiąc
zaś w trakcie współpracy opcjonalnie nie wymagamy:
- Dostępu zdalnego
- Przekazywania haseł dostępowych (mogą być za każdym razem wprowadzane przez Zleceniodawcę)
Przed rozpoczęciem współpracy, wymagamy:
- Ewidencji Zasobów, które mają być objęte opieką.
Zasady:
- Dowolna ilość i rodzaj Zasobów, przy czym nowy, zostaje objęty Umową po 72 godzinach od zgłoszenia do ewidencji
- Gotowość do podjęcia Interwencji, po 72 godzinach od wniesienia opłaty miesięcznej
- Interwencje realizowane tylko w ramach z góry opłaconego pakietu godzin
CENNIK
Pakiety roboczogodzin / kwotowe (dla usług wycenionych ryczałtowo), ważne bezterminowo (na obsługę Interwencji – z Czasem Reakcji lub na dowolne inne prace informatyczne bądź serwisowe – bez Czasu Reakcji) |
||||
Ilość roboczogodzin w pakiecie (rozliczane po 30 minut) |
10 godzin | 25 godzin | 50 godzin | 100 godzin |
dni robocze od 8:00 do 20:00 |
1080 PLN z rabatem 10%* |
2550 PLN z rabatem 15%* |
4800 PLN z rabatem 20%*v |
9000 PLN z rabatem 25%* |
sobota, niedziela, święta od 8:00 do 20:00 |
koszt usług jest o 50% wyższy, zarówno dla stawek godzinowych, jak i ryczałtowych | |||
od 20:00 do 8:00 | koszt usług jest o 100% wyższy, zarówno dla stawek godzinowych, jak i ryczałtowych |
Koszt dojazdu | |
w granicach Wrocławia | poza granicami Wrocławia |
do 50 PLN (ustalane indywidualnie) |
do 5,00 PLN / 1km (odległość liczona w jedną stronę) koszty, w przypadku wizyt nie przekraczających 10 godzin / 1 dobę, wraz z dojazdami |
Miesięczna opłata za gotowość do podjęcia Interwencji w określonym czasie | |||||
Czas Reakcji (w ramach Dyspozycyjności) |
do 24 godzin | do 12 godzin | do 6 godzin | do 3 godzin | |
Dyspozycyjność | dni robocze od 8:00 do 20:00 |
300 PLN | 900 PLN | opcja dostępna w drugim wariancie współpracy |
opcja dostępna w drugim wariancie współpracy |
+ sobota, niedziela, święta od 8:00 do 20:00 |
+100% ww. stawki | ||||
całodobowa | opcja dostępna w drugim wariancie współpracy |
Ceny PLN netto, bez podatku VAT 23%
* Względem stawki bazowej za roboczogodzinę (bez umowy)
W ramach usługi klient otrzymuje:
- Zapewnienie stabilności pracy Zasobów i Bezpieczeństwa Informatycznego infrastruktury.
- Zapewnienie określonego poziomu ciągłości pracy Zasobów - sprecyzowanego Czasem Reakcji i/lub Czasem Naprawy (przestoju) - w ramach Dyspozycyjności.
- Zapewnienie ochrony Danych Użytkownika, przed zniszczeniem i uszkodzeniem.
- Pomoc techniczną oraz reprezentację techniczną, wobec producenta sprzętu bądź oprogramowania.
Realizacja zadań odbywa się w zakresie wybranym przez Zleceniodawcę osobno dla każdego Zasobu: poprzez profilaktykę:
- monitorowanie;
- administrowanie;
- serwisowanie;
- doradztwo i przekazywanie zaleceń w zakresie podnoszenia stabilności i bezpieczeństwa;
a w razie Awarii lub naruszenia Bezpośredniego Zagrożenia bądź Utraty Bezpieczeństwa Informatycznego, poprzez Interwencje:
- od strony programowej;
- od strony sprzętowej;
w określonym:
- Czasie Reakcji i/lub Czasie Naprawy, w ramach Dyspozycyjności.
Przed rozpoczęciem stałej obsługi informatycznej wymagane są:
- Ewidencja Zasobów mających być objętymi Umową (opcjonalnie powiązana z audytem oprogramowania).(**
- Audyt techniczny (zarówno pod kątem sprzętu jak i oprogramowania) Zasobów (jeżeli już działają w infrastrukturze). (**
- Rozpisanie ról i pełnionych funkcji Zasobów. (**
- Konsultacje i doradztwo (w oparciu o wykonany audyt). (**
- Wstępne przystosowanie Zasobów:
- niezbędne naprawy, konserwacje;
- instalacja i ponowna konfiguracja systemów „od zera”, dla Zasobów objętych Czasem Reakcji i/lub Czasem Naprawy (o ile nie zostały przeprowadzone wcześniej przez Wykonawcę);
- przygotowanie do monitorowania i administrowania;
- ewentualne modernizacje i inwestycje, mające na celu: obniżenie ryzyka wystąpienia awarii i utraty danych, skrócenie czasu reakcji na awarię i/lub przywrócenia do działania infrastruktury, a w konsekwencji możliwość obniżenia kosztów ryczałtu
(np. wdrożenie automatyzacji backupu, połączenia zdalne VPN, konsole do obsługi serwerów, oprogramowanie antywirusowe z funkcją nadzoru przez konsolę, sprawne i poprawnie skonfigurowane zasilanie awaryjne, zapasowe łącze Internetowe itp.).
Opcjonalnie:
- Audyt infrastruktury informatycznej pod kątem bezpieczeństwa IT (wymagany do opracowania / zweryfikowania Polityki Bezpieczeństwa Informatycznego)
- Audyt legalności oprogramowania z weryfikacją posiadanych licencji / faktur zakupowych / przypisania do sprzętu
**) informacje i ustalenia, wymagane do przedstawienia indywidualnej wyceny
Zachęcam też do lektury artykułu, na temat tego, od czego zależy cena usługi na stałą obsługę IT i jakie mogą być formy rozliczeń.
Oczywiście możemy też współpracować doraźnie. Jest to dobry sposób by poznać Państwa infrastrukturę informatyczną etapami, zaś Państwo będą mogli ocenić naszą pracę, sami decydując kiedy i jakie zlecenia mamy wykonać, a z czasem może przejdziemy na ryczałt.